Děkuji za gramatickou vložku :-)
Vesmírní mariňáci :-), Adeptus Astartes, ... Hvězdná pěchota;-) - geneticky vylepšení vojáci, nadlidé, ikona impéria (a GW). Jejich vylepšení dovoluje, mimo jiné, implantovat do jejich těla další orgány, díky kterým je o dost těžší je zabít.
Dále mají přístup k tomu nejlepšímu vybavení, které je Impérium schopno vyprodukovat. Jsou jim poskytovány ty nejlepší a nejrychlejší vesmírné koráby. A co je nejdůležitější, mají výjimku v naprosté většině říšských zákonů.
Jde o elitní výsadkové jednotky, které jsou nasazovány na ty nejtěžší úkoly a do míst, kde se očekávají nejtvrdší boje. Stát se jedním z nich je čistě věcí náhody. Musíte se narodit na planetě kde jednotlivé kapituly verbují a nesmíte překročit pubertu. Pak stačí projít náročným tréningem, který přežije tak třetina vybraných a už jen stačí aby vaše tělo přijalo genoštěp, vpravený do vašeho těla - a jste mariňák.
Průměrný občan Říše, může zahlédnout člena Adepta Astarta v propagačním vysílání a možná na nějaké přehlídce inkvizitorské suity. Setkat se s nimi osobně je prakticky nemožné.
Proto se mi přístup FFG líbí. V DH máte možnost hrát za Šedé rytíře, tajnou kapitulu, jejíž členové mohou být vysláni na mise i jednotlivě. U ostatních kapitul, by bylo obtížné obhájit dlouhodobější výskyt mariňáka mezi inkvizitorskou suitou. Je možné připočíst i Deathwatch (jak hru tak kapitulu), kde mariňáci mohou postupovat také docela svobodně.
Protože to v podstatě už nejsou lidé a hlavně protože nepodléhají Krédu, má k nim eklesiarchie (církev W40) dost složitý vztah. Naprostá většina kněžích je nesnáší a mohly-li by, hned by je upálili. Na to však nemají prostředky jak zákonné, tak hlavně fyzické. Každopádně, několik inkvizitorů se s některými kapitulami střetlo v ostrých konfliktech.
Tolik k hratelným rasám. Pravidlově jsou tu ještě další, ale to je jen pro opravdické ... úchyly. Jejich výskyt uvnitř říše je v podstatě nulový.
Ogři - (z Only War) dva a půl metrové obludy stvořené lidmi jako genetický pokus (kdysi dávno). Ukázalo se, že jsou docela stabilní, a tak je využívá Adeptus Militarum. Nikde jinde, než pod dohledem armády nežijí. Jejich veliká výhoda je v tom, že prakticky nejsou schopni zradit svého přímého velitele. Což však může být problém, zradí-li velitel.
Ratlingové - (přeložte si, z Only War) v podstatě hobiti. Z jakéhosi světa s velikou gravitací. Jsou to dobří střelci a potkat se, kromě vlastního světa, dají opět jen v armádě.
Orkové - (z Rogue Trader) co dodat. V podstatě hratelné opravdu jen v Rogue Traderovi, kde prolétáte galaktickou periferií.
Krootové - (z Rogue Trader) chytřejší orkové. Takový ještěrky, jinak platí to co pro orky
Tau - (z Rogue Trader) nejlépe bych je vystihl slovem - emzáci. Spolupracují s krooty. Některé jejich technologie převyšují ty imperiální. Bojují za Vyšší dobro.
Temní Eldaři - (z Rogue Trader) opět klasika a opět jako u orků.
Jak jsem psal výše, hrát za tyto rasy v DH je sebevražda. A mě osobně to ani nebaví. Jsem RPG xenofob :-)